Učenci 4. letnikov gimnazije, strojnega tehnika in 3. letnikov programa mehatronik operater smo se 26. 10. 2011 odpravili na ekskurzijo v Műnchen. Pot nas je vodila čez Gorenjsko, skozi tunel Karavanke, preko Avstrije vse do Nemčije v mesto Műnchen.
     Najprej smo se ustavili na obrobju mesta, v koncentracijskem taborišču pri mestu Dachau. Tam smo si ogledali vrstne barake, v katerih so ujetniki prebivali. Izdelani sta bili samo dve repliki barak, saj so originalne objekte v bombnem napadu med vojno porušili. Ogledali smo si tudi krematorijske peči, ob tem pa poslušali grozne zgodbe o trpljenju ujetnikov, ki nam jih je pripovedovala vodička. Del stavb, v katerih so bile kuhinje, pripravljalne sobe ter umivalnice, pa so muzejsko uredili v galerije s slikami ter vitrinami, v katerih so bile razstavljene osebne stvari ujetnikov.
     Pot smo nadaljevali proti Műnchnu, tam pa smo si ogledali muzej proizvajalcev avtomobilov znamke BMW. Obširen muzej v dveh stavbah je vseboval zbirko starodobnih  pred- in povojnih motociklov ter avtomobilov. V nadaljevanju so bili razstavljeni različni letalski motorji in motorji, ki so jih uporabljali za dirke v formuli 1. Pri vsem tem pa je bilo zanimivo brati tehnične podatke ter pogledati v notranjost prerezanega reaktivnega motorja.BMWMuzej1 Sledili so dirkalni motocikli in avtomobili ter ostali detajli, ki se uporabljajo pri avtomobilih. V muzeju pa je bilo na ogled tudi veliko praktičnih stvari, tehnologij ter procesov izdelave avtomobilov, npr. kako dizajn avtomobila izdelajo iz gline ter ga kasneje prenesejo na kovino. Zvečer smo se odpravili v mestno jedro, kjer smo večerjali v klasični bavarski pivnici. Noč smo prespali v hotelu na obrobju mesta.   

   BMW-jev muzej (foto: Andreja Lapanja)

    Zjutraj smo se že navsezgodaj  odpravili z avtobusom do največjega tehničnega muzeja v Evropi. Bil je precej obsežen in si ga je bilo skoraj nemogoče v danem času vsega ogledati. Ogledali smo si obsežne prostore, kjer so bile izdelane makete sodobnega rudarskega sveta, naftnega sveta, na ogled so bile postavljene velike diamantne vrtalne glave ter razna orodja. Na oddelku kovinske industrije smo videli postopke vlivanja avtomobilskih blokov, razne robote (točkovno varjenje pločevine) ter obdelovalne stroje. V največjem osrednjem prostoru je do stropa segala prava gusarska ladja, okrog pa so bile postavljene ostale makete raznih parnikov, čezoceank in jadrnic. V manjših prostorih so bili oddelki s parno tehniko, električni oddelek, mlini, pogonski zglobi, v kotu sobe, kjer so se nahajali dizelski motorji, pa je bil postavljen 4-metrski bat z ojnico ladijskega motorja. V drugem nadstropju je bil letalski oddelek z nekaj pravimi letali, kjer smo si lahko ogledali tudi njihovo notranjost in tehniko. Prav tako so bile postavljene na ogled makete letal, letalski motorji in njihovi sestavni deli. V nadstropjih  3 – 6 pa je prevladovala fizika, astronomija, fotografska optika, kmetijstvo in računalništvo ter najnovejši oddelek z nanotehnologijo. ZivalskiVrtVeliko je bilo tudi simulacij, kako neka stvar deluje in nekaj fizičnih poizkusov, kot na primer ročno proizvajanje vodika preko gorivnih celic ter vžig z glasnim pokom.
     V zaključku ekskurzije smo si ogledali munchenski živalski vrt Hellabrunn, ki je največji živalski vrt na Bavarskem. Videli smo razne vragolije opic, polarnega medveda, tigra, žirafe, nosoroga ter razne ptice, metulje, dvoživke in druge manjše živali. Ko smo končali z ogledom živalskega vrta, nas je čakala še dolga pot domov z avtobusom. V večernih urah smo prispeli nazaj v Idrijo.



   Utrinek iz živalskega vrta (foto: Haris Muminović)

 Kristjan Peljhan 4.t