V okviru projekta KA1 Prenovljena šola – usposobljen učitelj za izzive 21. stoletja sem se od 6. do 13. oktobra 2018 udeležila seminarja za učitelje v Helsinkih na Finskem, ki ga je organiziral ponudnik tovrstnih seminarjev, English matters iz Španije. Okoli 120 slušateljev iz skupno 15 evropskih držav (in učiteljica iz Izraela) smo imeli priložnost podrobneje spoznati finski šolski sistem, ki velja za najboljšega v Evropi, morda celo na svetu. Poleg predavanj o šolskem sistemu, ogledov mesta, ki ponuja na vsakem koraku vpogled v življenje in kulturo v tej skandinavski deželi, smo obiskali tudi tamkajšnje šole. Sama sem bila v skupini (bilo je šest skupin) s še devetnajstimi udeleženci seminarja. Ogledali smo si dve osnovni šoli in eno srednjo šolo, vse v okraju Espoo, ki je del helsinškega metropolitanskega območja. Vse, kar smo prej izvedeli o finski mentaliteti, družbi in kulturi, smo lahko opazovali tudi v šolah. Med seboj se šole v smislu organizacije dela razlikujejo, kar jim omogoča popolna avtonomnost, v osnovi pa so izhodišča za vzgojno pedagoško delo skupna, odraz zgodovine Finske in seveda posledično sedanje družbe.  Šolski sistem sloni na vrednotah kot so zaupanje (vlada-šole, vodstvo šole-učitelji, učitelji – starši, učitelji-učenci)   odgovornost (vsak učenec je odgovoren za svoje učenje/napredek, učitelj kot mentor) inkluzivnost (vključevanje učencev s posebnimi potrebami, drugih ras in kultur), dobrobit (učilnice so polne barv, v vsaki se najde blazina za sedenje, celo kavč, šole so svetle, velike in prostorne, vsi učenci imajo zastonj kosilo), sobivanje z naravo in spoštovanje le te, trajnostni razvoj (ozaveščenost o pomenu gozdov in morja, nevarnosti onesnaževanja okolja). Profesorica Jasmina Velikanje pove: Seminar na Finskem je bil zame posebna izkušnja. Med enotedenskim bivanjem sem dobila odgovore na mnoga vprašanja, ki so se mi porajala med preteklim sodelovanjem s  finskimi učitelji in dijaki, hkrati pa je odprl nova vprašanja. Predvsem razmišljam, kaj in kako, če sploh, je mogoče prenesti v naš šolski sistem, kjer učitelji pod pritiskom stališč vlade in družbe kot take neprestano zagovarjamo svoje delo, odločitve, presojo in  »prosti« čas. Vsekakor pa je v šole potrebno vnesti več barv, udobja, individualnega pristopa in  fleksibilnosti na vseh ravneh. Okrogla učilnica z udobnimi blazinami za sedenje.Učenci delajo v skupini. Dve učenki sta na kavču, imata odmor in poslušata glasbo.

 

Med odmori imajo učenci odprta vrata    v telovadnico, na hodnikih pa se najde  tudi miza za namizni tenis.

 

 

 

 

 

 

Kapela Kamppi ali kapela tišine. Sredi mestnega vrveža se lahko vanj po tišino zateče kdorkoli, ne glede na raso ali veroizpoved.

 

 

Dostopnost