Skoči na glavno vsebino

GIMNAZIJA

PREDMETNIK

Obvezni predmeti 1. 2. 3. 4. Skupno
           
Slovenščina 4 4 4 4+1 595
Matematika 4 4 4 4+1 595
Prvi tuji jezik 3 3 3 3+1 455
Drugi tuji jezik 3 3 3 3 420
Zgodovina 2 2 2 2 280
Športna vzgoja 3 3 3 3 420
Likovna umetnost 2       52+18**
Glasba 2       52+18**
Geografija 2 2 2   210
Biologija 2 2 2   210
Kemija 2 2 2   210
Fizika 2 2 2   210
Psihologija   2     70
Sociologija     2   70
Filozofija       2 70
Informatika 2       70
Izbirni predmeti   3 3

8

5-9

630
Druge oblike vzgojno izob. dela 90 90 90 30 300
Obv.  izbirne vsebine (letno)** 90 90 55 30 265
Aktivno državljanstvo     35   35

Predmetnik ima 3 dele:

  1. Obvezne predmete:

 

Obvezni štiriletni predmeti: slovenščina, matematika, prvi tuji jezik, drugi tuji jezik, zgodovina in športna vzgoja.

Ostali obvezni predmeti: glasba, likovna umetnost, geografija, biologija, kemija, fizika, psihologija, sociologija, filozofija, informatika.

  1. Izbirne predmete v 2. 3. in 4. letniku 

V šolskem letu 2024/25 izvajamo:

ITS NARMI  Izvajajo: Karmen Slak Leoni, Valerija Šemrl Kosmač, Marjanca Poljanšek

Cilj: spoznati metodologijo projektnega in raziskovalnega dela v naravoslovju.

Ključno (raziskovalno) vprašanje: Kako uporabiti šolsko znanje v dobrobit Življenja na Zemlji?

Učni namen: 

  • Ozaveščanje o vzajemnem delovanju človeka na okolje in obratno.
  • Uvajanje v metodologijo projektnega in raziskovalnega dela
  • Sistematično zbiranje, obdelava in vrednotenje podatkov in informacij
  • Izvajanje samostojnih raziskav domačega okolja, življenjskih navad, upoštevajoč trajnostno ravnanje z okoljem

ITS  TSL Izvajajo: Manica Seljak, Klavdija Stepančič in Tinkara Grilc

Cilj: prepoznava naravnih, kulturnih in zgodovinskih elementov, ki so pomembni pri razvoju turizma (Obrazi mojega kraja); iskanje možnih rešitev za razvoj turistične dejavnosti in novih pristopov za večjo prepoznavnost domače občine kot turistične destinacije (doživljajski turizem); razmišljanje o trajnostnem razvoju v turizmu; obvladanje tehnik predstavitve oz. vodenja različnih ciljnih skupin po izbranem kraju. 

Ključno (raziskovalno) vprašanje: Kako lahko dijaki prispevajo k prepoznavnosti krajev kot turističnih destinacij za različne ciljne skupine?

Učni namen: 

  • dvigovati zmožnosti povezovanja različnih znanj in ponuditi rešitve za privlačnejšo turistično ponudbo,
  • osvajati veščine terenskega dela,
  • uriti se v zbiranju, razvrščanju in prikazovanju podatkov,
  • razvijati sposobnosti delovanja v avtentični situacijah,
  • sodelovati v timu in z zunanjimi partnerji,
  • razvijati osnovne veščine podjetniškega obnašanja (načrtovanje, organiziranje, analiziranje, komuniciranje),
  • razvijati sposobnost nastopanja oz. turističnega vodenja po določenem kraju v angleškem jeziku

ITS KulArt Izvajajo: Milena Kumer, Irma Gnezda, Urša Erjavec

Cilj: Ustvarjalne potenciale dijakov usmeriti v izpeljave kulturnih dogodkov na šoli in izven nje 

Ključno (raziskovalno) vprašanje: Kako s kulturo vznemiriti posameznika, šolo in mesto?

Učni namen:

  • Dijak prepozna v sebi talent,
  • Razvija talent,
  • Dijak je sposoben izpeljati  umetniški projekt in ga predstaviti ožji ali širši publiki, s čimer angažira sebe in publiko.

ITS TRIM (trajnost, rekreacija, inovativnost, mednarodnost) Izvajajo: Jerneja Tratnik, Božena Rudolf, Leon Pisk, Mitja Zelenc

Cilj: odkriti možnosti in realizirati projekte, kako v šolskem in  lokalnem okolju spodbuditi širšo populacijo k bolj aktivnemu in zdravemu načinu življenja na trajnosten način.

Ključno (raziskovalno) vprašanje: Kako spodbuditi čim večje število dijakov  in prebivalcev k rednemu rekreativnemu udejstvovanju.

Učni namen:

Dijaki

  • razvijajo spretnosti zbiranja in izbiranja, sinteze, kritične presoje vrednosti in uporabnosti informacij iz različnih virov.
  • razvijajo sposobnosti različnih oblik komunikacije (pisno, ustno, uradno…).
  • razvijajo pozitiven odnos do narave v vseh letnih časih in športno-kulturne dediščine lokalnega okolja.
  • razvijajo sodelovanje, timsko delo, kritično mišljenje, samostojnost, inovativnost, ustvarjalnost
  • realizirajo začrtane projekte
  • razvijajo spretnost izražanja v tujem jeziku (angleščina, nemščina).

 

ALTera Izvajajo: Tina Mervic, Milada Švab, Melita Prezelj, Milena Kumer

Cilj: Dijaki znajo na različne načine izraziti svoja razmišljanja in občutke

Ključno vprašanje: Kako lahko izboljšam razumevanje sebe in svoje delovanje v družbi?

Učni namen:

  • spoznavajo stališča, predsodke, stereotipe, človekove pravice
  • raziskujejo svoje duševne procese (čustva, stres, mišljenje …)
  • raziskujejo geometrijo skozi naravo, človeka, vesolje,..
  • iščejo ravnotežje in zdravje skozi tehnike sproščanja, vaje koncentracije,…
  • obiskujejo različne ustanove, v katerih se srečujejo s tematiko prikazano v filmih
  • organizirajo zbiralno/izmenjevalno akcijo

 

Izbirni modul: INFORMATIKA in MATEMATIKA*

Izvajata: Bojan Tuta, Sergeja Lipušček

Cilji:

Sistematični razvoj digitalne kompetence z nadgradnjo razumevanja in uporabe osnovnih odnosov finančne oziroma poslovne matematike ter statistike za lažje sprejemanje življenjskih odločitev za dvig (ekonomske) blaginje.

Učni namen:

  • uvid v temeljna in praktična znanja za delo v stroki in uporaba v vsakdanjem življenju;
  • osvojitev inovativnih tehnologij ob uporabi različnih programskih orodij;
  • poglobitev statistike oz. statističnih metod z uporabo Excelovih tabel
  • varovanje občutljivih informacij;
  • vzgoja kritičnega potrošnika;
  • izboljšanje finančne pismenosti tudi znotraj razvoja kompetence podjetnosti;
  • poglabljanje znanja statistike tudi z uporabo Excel preglednic.

*Dijaki lahko v tretjem letniku fakultativno izberejo dodatno uro matematike na višji ravni kot pripravo na maturo ali pa to uro izberejo namesto poglavij finančne matematike.

Vse ITS in izbirne module obiskujejo sočasno dijaki 2. in 3. letnikov. Za tak model smo se odločili zaradi večji ponudbe izbirnih predmetov dijakom.

3. Druge oblike vzgojno izobraževalnega dela 

a) Obvezne izbirne vsebine

So sestavni del predmetnika in se od predmetov razlikujejo po načinu izvajanja, saj se ne izvajajo pri rednem pouku. Izbirne vsebine so za dijake možnost pridobivanja takih znanj in spretnosti, ki zadovoljujejo njihove individualne želje in nagnjenja. Obvezne izbirne vsebine niso predmeti niti nadomestilo za pouk.

 Razporeditev OIV po letnikih :

  1. letnik

 Vsebina:

št. ur

knjižnična in informacijska znanja

7

zdravstvena vzgoja                                             

2

teden športa

17

glasba in likovna umetnost             

35

Prosta izbira dijaka                                                     

20

  1. letnik

 Vsebina:

št. ur

knjižnična in informacijska znanja

8

vzgoja za družino, mir in nenasilje      

15

kulturne dejavnosti

8

teden športa

17

ekskurzija

zdravstvena vzgoja

5

10

Prosta izbira dijaka                                                    

27 

  1. letnik

Vsebina:                                                                    št. ur

teden športa                                                           17

zdravstvena vzgoja                                                 12

ekskurzije                                                                 5

kulturne dejavnosti                                                2

študijsko usmerjanje                                              5

Prosta izbira                                                             14

dijaka

  1. letnik

Vsebina:

št. ur

Športne dejavnosti 

17

ekskurzije

5

zdravstvena vzgoja                         

4

Študijsko usmerjanje                                           

4

 

Vsebine po prosti izbiri lahko dijaki prvih treh letnikov izbirajo:

a)  iz kataloga obveznih izbirnih vsebin, ki ga pripravi Zavod RS za šolstvo

b)  iz kataloga obveznih izbirnih vsebin in interesnih dejavnosti naše šole

Ponujene vsebine bo šola izvajala le ob določenem številu prijavljenih dijakov. Dijaki lahko z ustreznimi potrdili izkažejo redno aktivnost v okviru predpisanih ur tudi pri drugih dejavnostih po prosti izbiri (glasbena šola, redni treningi, gasilci, CPP,…) . Dejavnosti, ki se dijakom priznajo za OIV po prosti izbiri izbere šola.

Vsak dijak je dolžan vsako leto opraviti vsebine v sklopu drugih oblik vzgojno izobraževalnega dela (program obveznega dela in program po prosti izbiri), sicer ne more prejeti letnega spričevala (OIV in aktivno državljanstvo se evidentirata v letnem spričevalu opravil/ni opravil).

b) Aktivno državljanstvo

3.letnik: 35 ur

Dijaki/-nje v okviru aktivnega državljanstva razvijajo sposobnost za razumevanje kompleksnosti osebnega in družbenega življenja ter povezanosti in nasprotij med individualnim in družbenim, lokalnim in globalnim. Pri različnih aktivnostih, njihovi pripravi in refleksiji pridobivajo in razvijajo znanja o človekovih pravicah, demokraciji in demokratični kulturi, vlogi medijev in civilne družbe, ustavni ureditvi in političnem sistemu Republike Slovenije, evropskih integracijskih procesih in institucijah Evropske unije, mednarodnih organizacijah in globalnih izzivih človeštva.

 

Dostopnost