Skoči na glavno vsebino

Steps2030World – 17 ciljev trajnostnega razvoja Združenih narodov

Nemška srednja šola iz Friedberga blizu Frankfurta je med 1. in 5. aprilom gostila drugo srečanje dijakov in učiteljev v Erasmus+ projektu Steps2030World, ki ga je idrijska gimnazija skupaj s štirimi partnerskimi šolami začela meseca septembra.

Prva “dogodivščina” nas je čakala že na poti v Frankfurt, a kljub menjavi kar štirih vlakov je bilo v zraku čutiti prijetno napetost pred prihajajočimi dogodki. Kaj nam bo teden prinesel? Kako se bomo ujele s sovrstniki in gostiteljsko družino …? V petih delovnih dneh smo učenci in učitelji iz Slovenije, Italije, Nizozemske, Hrvaške in Nemčije prisostvovali različnim dogodkom, ki so bili povezani s sedemnajstimi cilji trajnostnega razvoja. Organizatorji so v ospredje postavili pereče probleme neenakosti med ljudmi in uničevanja naravnega okolja.   Začetno predavanje o trajnostnem razvoju v modernem kmetijstvu je zbudilo veliko zanimanje med prisotnimi, najbolj pa so nas zanimali gensko spremenjeni organizmi in njihova morebitna škodljivost. Pridobljeno znanje smo v praksi utrdili na organski kmetiji Dottenfelder Hof, kjer smo si ogledali poljedelske površine in domače živali  ter okušali različne domače pridelke, kot so mleko, maslo, marmelada in drugi namazi, katerih pristne okuse redko najdemo v trgovinah. Na šoli nas je obiskal ustanovitelj organizacije Blue awareness, Christian Weigand. Navdušil je z zelo nadzornim predavanjem o problemu plastike v morjih in oceanih. Ker je sam navdušen surfer in se udeležuje čistilnih akcij na obalah, je nastopil kot zelo kredibilna oseba.

Udeležili smo se tudi dveh ekskurzij. V torek smo se podali v Frankfurt, kjer smo si ogledali muzej na temo biodiverzitete oz. muzej o zgodovini mesta ter mestni predel, ki je bil v preteklosti opuščen in nato oživljen s strani skupine meščanov, danes pa se tam dogajajo različni dogodki alternativne kulture. Malo nas je spominjal na naše Metelkova mesto. Četrtkovo jutro nam je sicer prineslo nizke temperature in deževno vreme, a tudi zanimivo ekskurzijo v Eltville ter plovbo po reki Ren do Rudesheima. Tam smo se nad slikovitimi vinogradi z gondolo vzpeli do razgledne točke, od koder so prekrasni razgledi na dolino reke Ren, in do spomenika Niederwalddenkmal.

Poleg tega so nam gostitelji predstavili šolo in potek pouka, preučevali smo paradižnike, ki jih gojijo sami, se razgibali v njihovi telovadnici, ustvarjali v likovni delavnici ter s pomočjo lova na skriti zaklad odkrivali kotičke mesteca Friedberg. Zelo dragoceno je bilo petkovo srečanje z učenci gostiteljske gimnazije, ki niso nemškega rodu in prihajajo z različnih koncev sveta. Oni so dokaz, da ljudje lahko živimo v raznolikosti, seveda če to sprejemamo.

Predstavitve smo pripravili tudi udeleženci srečanja. Me štiri smo predstavile vsešolsko akcijo osveščanja dijakov o problemu plastične embalaže, ki se vsak dan razdeli skupaj z malico. V četrtek, 14. 3.,  smo na šoli izvedli dan brez plastike ter tako v tem tednu zavrgli okrog 250 plastenk manj. Dijakinje smo predstavile tudi primer trajnostnega razvoja na podeželju, obiskale smo namreč Laro Lapajne Golob, ki vodi Hišo zelišč v Krnicah. Gre za lep primer, kako lahko tudi na podeželju najdemo aktivnosti, ki spodbujajo ohranjanje narave in hkrati prinašajo manjši dobiček. Kot primer dobre prakse trajnostnega razvoja v mestu Idrija pa smo predstavile kmečko tržnico. Meščani lahko kupijo hrano, pridelano na bližnjem podeželju, ki je sveža in odlične kakovosti.

Domov smo se vrnile obogatene z znanjem, kako pomembno se je zavzemati za pravičnost in za čisto okolje, ter z mnogimi idejami, kako izboljšati svoje življenje na Zemlji, zmanjšati količino odpadkov in se bolj približati cilju projekta. Uživale smo v spoznavanju novih krajev, običajev, kultur in ljudi. Upamo, da bomo pridobljeno znanje prenesle v prakso, in komaj čakamo na prihodnje izmenjave.
Tonja Hladnik, Tereza Hladnik, Alja Poljanšek in Zala Kopač

Dostopnost