Na šoli je 27. 1. potekal že peti Kulturni  maraton, ki služi kot dan odprtih vrat, saj so obiskovalci snovali, razlagali, slikali, besedili, se pogovarjali in ustvarjali. Da bi dijaki začutili šolo tudi drugače, v sproščenem neformalnem razpoloženju, so učitelji v sodelovanju z nekaterimi učenci, podobno kot že pred petimi leti, zasnovali vrsto  dogodkov.

Letos je bila ponudba izredno pestra: že dopoldne so se prvošolci pogovarjali z mladinsko pisateljico, drugošolci sodelovali v delavnici o pasteh medijev , tretješolci prisluhnili predstavnikom slovenskega voluntariata, učenci programa mehatronik in strojni tehnik so si ogledali film z ekološko tematiko in se o njem pogovorili z režiserjem, četrtošolci pa so se predali zanimivemu predavanju na temo maturitetnega sklopa. Maratonsko popoldne so začeli z otvoritvijo likovne razstave četrtošolke Pike Terpin, nato pa se je vsak od dijakov po lastni izbiri udeležil delavnic ali posameznih dogodkov. Našteli so jih kar 25.

V kleti šole, kjer so ustvarjali udeleženci kulinarične delavnice, je prijetno dišalo, poleg njih so likovniki na stene jedilnice risali nagajive podobe zelenjave in peciva. V telovadnici smo v ušesa lovili zvoke glasbenikov skupine za jam session, v sosednjem prostoru pa so se v žongliranju in gibanju, kasneje pa v plesu in »jezikanju« preizkušali otroci iz vrtca, ki so jih tokrat v pedagoškem zanosu vodili kar srednješolci. Veliko publike so imeli avtorji dveh raziskovalnih nalog, ki so se pred mesecem udeležili mednarodnega srečanja v Dubaju, prav tako so bile dobro obiskane tudi vse delavnice in predavanja, posvečeni polimerom, uporabi matematike in računalništva v realnih problemih, vplivom cestnega prometa na obremenjevanje ozračja, življenjskemu krogu odpadka, zvoku; medkulturnemu povezovanju, epskemu junaku na filmskih platnih in »novemu krasnemu svetu«.

Skupina dijakov je snovala vizijo dejavnega in ustvarjalnega preživljanja prostega časa na šoli, spet drugi so osvajali začetno znanje švedskega jezika, fotografirali, spoznavali osnove snemanja s filmsko kamero, kvačkali z ostanki, gledališko improvizirali, ustvarjali gledališko in filmsko masko, izdelovali virtualni sprehod skozi šolo in se praktično seznanjali s posebno obliko telesne terapije Emett.

V zbornici so obiskovalci prisluhnili zanimivemu pogovoru s pisateljem Miho Mazzinijem, lanskim kresnikovem nagrajencem, ki sta ga vešče vodila dva četrtošolca. Ob 19. uri so v telovadnici za vse udeležence maratona igrivo predstavili potek programa in nekaj delavnic, nato pa so prišle na vrsto še brbončice, saj so dijaki postregli s pregrešno dobrimi jedmi, ki so jih ustvarili v kulinarični delavnici. Večer so zaključili v predavalnici z ogledom filma Pr’Hostar, ki mu je sledil prijeten in iskriv pogovor dveh tretješolk s snovalcema filma.

 

 

Dostopnost